Stel je voor: een toegangssysteem dat identiteiten, certificaten en instructies automatisch controleert en up-to-date houdt. Met het Digital Safety Passport voorkom je fraude, terwijl je tijd wint!
Met het Digital Safety Passport heb je een geavanceerde oplossing in handen voor de controle op identiteit, certificaten en instructies op een locatie. Deze slimme toegangspas vervangt o.a. het traditionele 'groene boekje' en houdt gegevens automatisch up-to-date, waardoor fraude met stempels wordt voorkomen en betrouwbare documentatie wordt verzekerd.
Het XS-ID op het Digital Safety Passport kan worden gekoppeld aan opleidingsregisters zoals het examenregister van Deltalinqs, het Centraal Diploma Register (CDR) van SSVV, het certificatenregister van de Stichting Industriële Reiniging (SIR), en het register van de stichting TCVT. Alle gekoppelde certificaten en instructies zijn gecontroleerd en gevalideerd, zodat je zeker weet dat jouw personeel over de vereiste en geldige certificeringen beschikt.
Is een certificaat of instructie bijna verlopen? Geen zorgen! De gebruiker van de toegangspas ontvangt tijdig een melding, wat administratie en tijd voor toegang bespaart!
Veelgestelde vragen
Wat leuk om te horen! Voor het aanvragen van een Digital Safety Passport is het eerst nodig om een contract af te sluiten. Klik hier om de bedrijfsregistratie te starten. Volg vervolgens de instructies op het scherm. Houd je mobiele telefoon en legitimatiebewijs bij de hand!
Let op: alleen de tekenbevoegde kan een bedrijfsregistratie afronden.
Na het afronden van een bedrijfsregistratie kun je via onze klantportaal XS-ID Online een Digital Safety Passport aanvragen. Ga naar het Dashboard en klik op XS-ID/XS-Key aanvragen. Klik vervolgens op XS-ID inclusief Digital Safety Passport. Vul de benodigde gegevens in en dien de aanvraag in.
Het is mogelijk om een certificaat of training te koppelen aan het XS-ID via onze klantportaal XS-ID Online. Volg de onderstaande stappen om een certificaat toe te voegen:
- Log in met je XS-ID op XS-ID Online.
- Ga naar contracten en toestemmingen.
- Bekijk de algemene voorwaarden.
- Ga akkoord met de voorwaarden en klik op inschakelen.
- Open de aanvraag opnieuw en importeer alle certificaten uit het register. Dien de aanvraag vervolgens in.
Klaar! Je hebt nu de behaalde certificaten toegevoegd aan het XS-ID. Nu is het aan de kaartgebruiker om naar een van onze activeerlocaties te gaan om het certificaat toe te voegen aan de toegangspas.
Hulp nodig bij het doorlopen van de stappen? Neem contact op met onze Customer Service Desk.
Benieuwd naar de gekoppelde registers? Klik hier!
Onze sales collega's bespreken graag de passende toegangsmogelijkheden voor jouw locatie! Neem contact op met onze sales collega's via het contactformulier om de mogelijkheden te bespreken. Alvast benieuwd naar de gekoppelde registers? Klik hier!