Wij begrijpen dat je misschien vragen hebt over onze producten, diensten en hoe wij jou kunnen helpen bij het aanpakken van jouw operationele uitdagingen. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ons team staat klaar om je verder te helpen! 

Ik heb een toegangspas (CargoCard, Digital Safety Passport of PortKey)

Wat vervelend om te horen dat je jouw toegangspas nog niet kunt gebruiken! Wij zouden het activeerpunt willen vragen om telefonisch contact op te nemen met ons Customer Service team om samen te kijken naar een oplossing.

Wat balen! Wanneer jouw toegangspas (XS-Key) zichtbaar schade heeft, kun je jouw werkgever vragen om een vervangende pas aan te vragen via onze klantportaal XS-ID Online. Heb je geen zichtbare schade en is de kaart minder dan een jaar geleden door ons geproduceerd? Kom dan langs bij op ons servicepunt op Maasvlakte Plaza, zodat wij een nieuwe toegangspas voor je kunnen aanmaken. 

Het is niet nodig om een afspraak te maken voor het activeren van een CargoCard, Digital Safety Passport of PortKey. Het is onder andere mogelijk om je toegangspas te laten activeren op ons servicepunt Maasvlakte plaza. Klik hier voor alle activeerlocaties. 

Klik hier om een beeldbelafspraak te maken met ons Customer Service team. Kies vervolgens een tijdslot, vul je gegevens in en bevestig de afspraak. Hierna ontvang je een e-mail bevestiging met een link. Let op: klik pas op de link op het moment van de afspraak!

 

In onze klantportaal XS-ID online kun je alle gegevens met betrekking tot je transportvergunning invullen op de pagina bedrijfsgegevens. Upload vervolgens het nieuwe document. 

Voor het gebruik van de CargoCard is een geldige transportvergunning vereist. Ons Customer Service team neemt 5 werkdagen voor de verloopdatum contact met je op om je hierop te attenderen. Op het moment dat de transportvergunning verloopt, zijn wij helaas vanuit veiligheidsoverwegingen genoodzaakt om de CargoCard te blokkeren en het contract te beëindigen.

De contactpersoon van het bedrijf krijgt iedere eerste woensdag van de maand een e-mail met daarin alle openstaande acties. Tevens wordt er in het portaal een melding zichtbaar van een verlopen toegangspas (XS-Key). Vanaf dat moment kan de toegangspas verlengt worden. Is de melding niet meer zichtbaar en is de toegangspas al verlopen? Dan dien je een nieuwe toegangspas aan te vragen. Je kan de toegangspas gebruiken tot de vervaldatum. Na deze datum is de toegangspas helaas niet meer geldig.

Neem hiervoor contact op met je werkgever. We adviseren je om in dit geval een vervangende toegangspas (XS-Key) aan te vragen. Nadat je de vervangende kaart hebt aangevraagd, kun je in het XS-ID Online klantportaal direct de verloren pas blokkeren. 

Onze toegangspassen (CargoCard, Digital Safety Passport en PortKey) hebben een geldigheid van 5 jaar.

Ik wil graag klant worden

Wat leuk om te horen! Voor het aanvragen van een toegangspas is het eerst nodig om een contract af te sluiten. Klik hier om de bedrijfsregistratie te starten. Volg vervolgens de instructies op het scherm. Houd je mobiele telefoon en legitimatiebewijs bij de hand!

 

Let op: alleen de tekenbevoegde kan een bedrijfsregistratie afronden.

 

Na het afronden van een bedrijfsregistratie kun je via onze klantportaal XS-ID Online een toegangspas aanvragen.

 

 

Voor het aanvragen van een EAN-nummer is het eerst nodig om een contract af te sluiten. Klik hier om de bedrijfsregistratie te starten. Volg vervolgens de instructies op het scherm. Houd je mobiele telefoon en legitimatiebewijs bij de hand!

 

Let op: alleen de tekenbevoegde kan een bedrijfsregistratie afronden.

 

Na het afronden van een bedrijfsregistratie kun je via onze klantportaal XS-ID Online een EAN-nummer aanvragen.

Om een contract bij ons af te sluiten is een recent Kamer van Koophandel uittreksel en een actief BTW-nummer vereist. Wil je een CargoCard aanvragen? Dan is het ook noodzakelijk om een geldige transportvergunning aan te leveren. 

Wij streven ernaar om het contract binnen 24 uur (op werkdagen) in behandeling te nemen. Je ontvangt een e-mail notificatie, zodra dit is gelukt! 

Een contract is vereist voor het aanvragen van een EAN-nummer, een toegangspas (CargoCard, Portkey en Digital Safety Passport) of voor het inschakelen van facturatie van specifieke diensten, zoals de Duurzaamheidsbijdrage en piektoeslag bij RWG, of om te betalen met de toegangspas (XS-Pay).

Je dient jezelf te registreren als je gebruikt wilt maken van het XS-ID Online klantportaal. Vaak zijn dit de contactpersonen, financiële administratie en de tekenbevoegden van het bedrijf. 

 

Ben je een kaartgebruiker? Dan is een registratie niet nodig.

Uit veiligheidsoverwegingen kan een contract alleen worden afgesloten door een tekenbevoegde van een bedrijf, die vermeld staat op het uittreksel van de Kamer van Koophandel.

Wanneer het legitimatiebewijs geen NFC-chip bevat en/of de registratie via de XS-ID Intake app niet voltooid kan worden, dan kun je als tekenbevoegde een beeldbelafspraak inplannen via onze website. Tijdens deze afspraak helpen we je graag verder met de registratie en het identificatieproces. Klik hier om direct een beeldbelafspraak te maken. 

 

Let op: voor een beeldbelafspraak is het noodzakelijk om een apparaat met een camera en microfoon te gebruiken.

Contract

Het is van belang dat je een nieuwe entiteit registreert wanneer het Kamer van Koophandel nummer en/of BTW nummer veranderen. Verandert alleen de bedrijfsnaam? Dan is dit niet noodzakelijk. 

Dat is mogelijk! Voor de persoon aan wie je toegang wilt geven, kun je een afzonderlijk XS-ID aanvragen via het XS-ID Online klantportaal. Zodra de aanvraag is voltooid, kan het XS-ID aan het contract worden gekoppeld. Heb je hulp nodig bij deze stappen? Neem dan contact op met onze Customer Service.

Je vindt deze informatie op de pagina met bedrijfsgegevens. Je kunt jouw bedrijfsgegevens inzien via onze klantportaal XS-ID Online. Klik vervolgens rechtsboven op de bedrijfsnaam en klik vervolgens in het menu op bedrijfsgegevens.

Wat jammer om te horen dat je jouw contact wilt beëindigen! 

Neem hiervoor contact op met onze Customer Service. Vermeld hierbij jouw bedrijfsnaam, het relatienummer en de datum van de opzegging. Vervolgens zal onze Customer Service de opzegging in behandeling nemen en je verder informeren over de opzegging.

Voor de actuele contractkosten verwijzen wij je graag door naar ons Customer Service team.

Wat vervelend om te horen. Wij zouden je vriendelijk willen vragen om contact op te nemen met onze Customer Service. 

Voor het gebruik van de CargoCard is een geldige transportvergunning vereist. Ons Customer Service team neemt 5 werkdagen voor de verloopdatum contact met je op om je hierop te attenderen. Op het moment dat de transportvergunning verloopt, zijn wij helaas vanuit veiligheidsoverwegingen genoodzaakt om de CargoCard te blokkeren en het contract te beëindigen.

In onze klantportaal XS-ID online kun je alle gegevens met betrekking tot je transportvergunning invullen op de pagina bedrijfsgegevens. Upload vervolgens het nieuwe document. 

Er bestaat bij de NIWO een overbruggingsperiode. Je kunt een kopie van dit document uploaden in het XS-ID Online portaal. Graag vragen we je tevens per e-mail ons op de hoogte te brengen van de overbruggingsperiode. Hiervoor kun je een e-mail sturen naar servicedesk@secure-logistics.nl

Acceptatielocatie

Wat leuk om te horen! Onze sales collega's bespreken graag de passende toegangsmogelijkheden voor jouw locatie! Neem hiervoor contact op met onze sales collega's via het contactformulier om de mogelijkheden te bespreken. 

CargoCard, Digital Safety Passport of PortKey aanvragen/ophalen

Je wordt altijd per e-mail door ons op de hoogte gehouden. Indien ons Customer Service team de aanvraag heeft ontvangen, ontvang je een bevestiging per e-mail. Zodra de toegangspas is geproduceerd, ontvang je wederom een e-mail met daarin de vervolgstappen. 

Helaas, is het niet mogelijk om dit zelf te wijzigen. Neem hiervoor contact op met onze Customer Service per e-mail via servicedesk@secure-logistics.nl. Vermeld hierbij het XS-ID nummer en het correcte persoonlijke e-mailadres van de kaartgebruiker.

Dit is mogelijk. Stuur hiervoor een e-mail naar servicedesk@secure-logistics.nl. Vermeld in de e-mail de volgende gegevens: de naam van degene die de toegangspas komt afhalen en de naam van degene voor wie de pas bestemd is. 

Er zijn op dit moment 3 verschillende manieren om een toegangspas (XS-Key) te laten leveren:

Reguliere verzending per post

We versturen de toegangspas naar het door jou geselecteerde adres
Aanvraag voor 13:00 goedgekeurd? De pas wordt dezelfde dag nog per post verstuurd. 


Levertijd
Nederland: 5 werkdagen 
Buitenland: 10 werkdagen

Afhalen op servicepunt Maasvlakte Plaza (regulier)

Aanvraag voor 13:00 goedgekeurd? Haal de toegangspas dezelfde dag op tussen 16:00 en tot 17:00! We bewaren de toegangspas 5 werkdagen op het servicepunt. Na 5 werkdagen versturen we de pas per post.


Afhalen op servicepunt Maasvlakte Plaza (spoed)

Is de aanvraag vóór 16.30 uur goedgekeurd door de kaartgebruiker?

Haal de toegangspas af tot 17.00 uur.

Is de aanvraag nog niet gecontroleerd en wil je dat wij deze voor de kaartgebruiker controleren? 

Haal de toegangspas vóór 16.30 uur af.

We bewaren de pas 5 werkdagen op het servicepunt. Na 5 werkdagen versturen we de pas per post.

 

 

Het is mogelijk om toegangspassen (XS-Keys) aan te vragen via onze klantportaal XS-ID Online. Ga naar het Dashboard en klik op XS-ID/XS-Key aanvragen. Klik vervolgens op XS-ID inclusief Cargocard/Digital Safety Passport/PortKey. Vul de benodigde gegevens in en dien de aanvraag in.

Het is mogelijk om een toegangspas stop te zetten via onze klantportaal XS-ID Online. Ga naar XS-ID gebruikers en klik vervolgens op de naam desbetreffende XS-Key gebruiker. Scroll naar beneden en klik op XS-Key stopzetten. Vul de gewenste datum en de reden in, en klik ten slotte op OK

Het is mogelijk om een toegangspas te verlengen via onze klantportaal XS-ID Online. Ga naar het dashboard en ga naar te verlengen XS-Keys. klik vervolgens op de naam desbetreffende XS-Key gebruiker. Scroll naar beneden en klik op verlengen/vervangen. Controleer de gegevens en druk dien vervolgens de aanvraag in.

Het is uitsluitend mogelijk om de aanvraag in te dienen met een geldig paspoort of identiteitsbewijs en een Nederlandse verblijfsvergunning. Een rijbewijs wordt niet geaccepteerd. Voor het aanvragen van de CargoCard is ook een transportvergunning nodig. 

Voor het activeren van de toegangspas heb je een geldig legitimatiebewijs nodig, waarmee de aanvraag ook is ingediend. Daarnaast heb je ook de toegangspas nodig en de ontvangen pincode. 

Voor het activeren van een toegangspas is een pincode vereist. Zonder pincode kan de toegangspas niet geactiveerd worden op onze activeerlocaties. Neem daarom je pincode, legitimatiebewijs en toegangspas (indien ontvangen per post) mee naar het activeerpunt.

Zodra de toegangspas is geproduceerd, ontvangt de contactpersoon van het bedrijf de pincode per e-mail. Vanaf dat moment is de toegangspas klaar om opgehaald te worden of om per post verzonden te worden.

De pincode wordt altijd verstuurd naar het e-mailadres van de contactpersoon. Heeft de contactpersoon de pincode nog niet ontvangen? Dan is de toegangspas nog niet geproduceerd. Twijfel je toch of alles is goed gegaan? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze Customer Service.

Indien de medewerker werkzaam is bij een Nederlands bedrijf, dan dien je de aanvraag te doen op basis van een Nederlandse verblijfsdocument.  Heeft de medewerker deze niet? Neem dan contact op met onze Customer Service. 

 

Is je medewerker niet werkzaam voor een Nederlands bedrijf? Dan kun je de aanvraag doen op basis van het legitimatiebewijs.

Dit is niet nodig! Zodra de toegangspas actief is, kan je bij de aangesloten locaties naar binnen. Sommige locaties hanteren hun eigen regels en voorwaarden om hun terrein te betreden. Deze zijn altijd leidend voor het verkrijgen van toegang.

Dit kan! Stuur een e-mail naar servicedesk@secure-logistics.nl met het verzoek om je aanvraag te veranderen naar een spoedaanvraag. Vermeld hierbij de naam, het XS-ID nummer en het aanvraagnummer.

XS-ID Online klantportaal

Vanuit secure-logistics.nl kun je rechtsboven via Login direct naar ons klantportaal XS-ID Online. Klik hier om direct naar de inlogpagina van XS-ID Online te gaan. Je kunt vervolgens inloggen met je XS-ID nummer en jouw persoonlijke wachtwoord. 

Ga naar XS-ID Online en klik op Wachtwoord vergeten? 

Vul je XS-ID of e-mailadres in. Vervolgens ontvang je een e-mail om jouw wachtwoord opnieuw in te stellen. Hierna kun je opnieuw inloggen met jouw XS-ID en het door jou ingestelde wachtwoord. 

Op dit moment heb je de gegevens digitaal bijschreven. De melding zal pas verdwijnen, nadat de kaartgebruiker de toegangspas ook fysiek heeft bijgewerkt op een van onze activeerpunten.

Je kunt op de My Terminal app inloggen met een XS-ID. Hiervoor dient het desbetreffende e-mailadres gevalideerd te zijn. Dit kun je doen via jouw account in XS-ID Online. Wanneer je ervoor kiest om in te loggen met jouw XS-ID, wordt je doorgestuurd naar onze inlogpagina. Vul hier je XS-ID en wachtwoord in. Indien inloggen niet lukt, kan het zijn dat je e-mail adres nog niet gevalideerd is. Om je e-mail adres te valideren, willen we je vriendelijk verzoeken de volgende stappen te nemen.

 

  • Log in met je XS-ID en wachtwoord in XS-ID Online
  • Klik op je XS-ID rechts boven aan in de blauwe balk
  • Klik op Mijn account
  • Klik op E-mailadres wijzigen
  • Het is noodzakelijk dat het e-mail adres van je XS-ID gelijk is aan het e-mail adres van de MyTerminalApp
  • Klik op e-mail valideren
  • Er wordt een e-mail verzonden naar het e-mailadres dat is gekoppeld aan je XS-ID, met daarin een link om je e-mail te valideren
  • Open de e-mail en klik op e-mail valideren
  • Het e-mail adres is nu gevalideerd

     

 Heb je al een gevalideerd e-mailadres en heb je nog steeds problemen met inloggen? Gelieve contact op te nemen met de collega's van ECT. 

Je kunt jouw bedrijfsgegevens inzien via onze klantportaal XS-ID Online. Klik vervolgens rechtsboven op de bedrijfsnaam en klik vervolgens in het menu op bedrijfsgegevens.

Ga naar de pagina bedrijfsgegevens en klik op het potlood. Heb je hulp nodig bij het doen van de aanpassingen? Neem dan contact op met onze Customer Service. 

Biometrie

Je kunt alle biometrievormen gratis laten toevoegen aan de toegangspas op ons servicepunt Maasvlakte Plaza. Voor al onze activeerpunten verwijzen we je door naar onze locaties

 

Let op! Niet alle biometrievormen zijn op iedere activeerlocatie beschikbaar. 

  1. De geregistreerde biometrische informatie wordt opgeslagen op de persoonlijke toegangspas die de bezoeker bij zich draagt. De toegangspasbevat een chip die deze gegevens veilig bewaart.
  2. Bij de poort bevindt zich een kaartlezer en gezichtsherkenningscamera, fingervein unit of vingerafdrukherkenning unit. Wanneer de bezoeker toegang wil verkrijgen, plaatst de bezoeker de toegangspas in de kaartlezer.
  3. Nadat de pas is gelezen, wordt de bezoeker gevraagd om biometrie aan te bieden.
  4. De biometrie unit vergelijkt de gegevens met de gegevens die op de pas is opgeslagen. 
  5. Komen de gegevens overeen? Dan worden de gegevens verstuurd naar het toegangscontrolesysteem. Vervolgens gaat de slagboom omhoog!

Ja, het gebruik van gezichtsherkenning, fingervein en vingerafdrukherkenning is volledig veilig en privacyproof. Door de biometrie te verifiëren op onze toegangspas geplaatste template, in plaats vanuit een database, behoudt de gebruiker altijd volledige controle over eigen gegevens. Dit zorgt voor maximale privacybescherming voor onze klanten.

Liveness-detection is een techniek waarbij een algoritme veilig vaststelt of de bron van een biometrisch monster afkomstig is van een levend mens, en of deze persoon fysiek aanwezig is tijdens het verificatieproces aan de toegangspoort.

Gebruikers met beschadigde vingers kunnen problemen ondervinden bij het registreren van hun vingerafdruk. Dit is ook de reden waarom er twee vingers worden afgenomen bij het registratieproces. Door twee vingers te registreren, vergroten we de kans op een succesvolle verificatie, zelfs als één van de vingers beschadigd is. 

Wij adviseren een acceptatielocatie met biometrie om alternatieve verificatiemethoden aan te bieden voor kaartgebruikers met beschadigde vingers, zoals het inschakelen van een medewerker voor handmatige verificatie in dergelijke gevallen. 

Er worden twee vingerafdrukken gemaakt als een extra veiligheidsmaatregel om het verificatieproces te verhogen en om ervoor te zorgen dat de gebruiker altijd toegang heeft, zelfs als één van de vingerafdrukken niet goed wordt gelezen. 

De vingerafdrukken worden gemaakt van de middelvinger en de wijsvinger van de linkerhand. Wanneer de vrachtwagenchauffeur in de cabine zit, is de linkerhand namelijk dichter bij de toegangszuil. Dit maakt het scannen van de vingerafdrukken nog efficiënter voor de gebruiker. Mocht er echter de voorkeur zijn voor twee andere vingers, dan is dit ook mogelijk.

XS-ID en XS-ID app

Het XS-ID vormt de basis van de toegangspas en biedt jou een betrouwbare en persoonlijke identiteit. Na het afronden van het aanvraagproces ontvang je jouw unieke XS-ID, een nummer dat aan jouw identiteit is gekoppeld. Het XS-ID wordt versleuteld opgeslagen op de toegangspas en gebruikt voor verificatie bij toegang. Dankzij het XS-ID vindt slechts éénmalig een identificatie plaats, wat zorgt voor de ultieme bescherming van jouw gegevens.

Het is mogelijk om in te loggen met je XS-ID bij ons klantportaal XS-ID Online, Havenbedrijf Rotterdam, ECT Delta Terminal (MyTerminal), PortAlert (Portbase), TCVT-RA, Lineage Vlissingen, RST, de iAsk App (iTanks), de webapplicatie van DO-Flex, de Modality App (CTT Rotterdam), en de webapplicatie van Sime Darby Oils.

Via onze klantportaal XS-ID Online kun je al je gegevens inzien. Wil je deze ook inzien via de XS-ID app, dan dient de app gekoppeld te zijn aan jouw mobiele telefoonnummer. Voor het maken van deze koppeling log je in op XS-ID Online en ga je vervolgens naar mijn account. Kies vervolgens telefoonnummer wijzigen en vul hier jouw telefoonnummer in. 

 

Zodra je de XS-ID app hebt gedownload uit de App store of Google play vul je jouw XS-ID nummer en geboortedatum in. Vervolgens kun je jouw eigen pincode instellen (5-7 cijfers). De volgende keer kun je dan gemakkelijk alleen met je pincode inloggen.  Je kunt nu ook via de XS-ID app altijd jouw gegevens gemakkelijk inzien!

Als machinist ontvang je de app kosteloos en automatisch bij de (her)certificatie/verlenging). Je dient hiervoor contact op te nemen met de TCVT-RA via kantoor@tcvt-ra.nl. TCVT-RA kan vervolgens een aanvraag voor je indienen bij Secure Logistics, waarna je de inloggegevens ontvangt.

 

Hoe kan ik mijn praktijkervaring (uren) van TCTA-RA inzien?

De praktijkervaring van TCVT-RA zijn in te zien op XS-ID Online en in te zien in de XS-ID app onder het profieloverzicht. Wil je oude praktijkervaringen inzien? Deze kun je inzien in onze klantportaal XS-ID Online. Oude praktijkervaringen van verlopen registers zijn niet zichtbaar in de XS-ID app. 

Helaas, kunnen wij deze uren niet bijschrijven. Bedrijven of ZZP’ers kunnen een autorisatiecode aanvragen bij TCVT-RA om praktijkuren zelf bij te houden. Wij zouden je vriendelijk willen vragen om hiervoor contact op te nemen met TCVT-RA via e-mail: kantoor@tcvt-ra.nl.

In dit geval adviseren we je een screenshot van de foutmelding op te sturen per mail naar servicedesk@secure-logistics.nl. Vergeet hierbij niet om je XS-ID nummer te vermelden, zodat wij je direct verder kunnen helpen!

De praktijkervaring van TCVT-RA zijn in te zien op XS-ID Online en in te zien in de XS-ID app onder het profieloverzicht. Wil je oude praktijkervaringen inzien? Deze kun je inzien in onze klantportaal XS-ID Online. Oude praktijkervaringen van verlopen registers zijn niet zichtbaar in de XS-ID app. 

Betalingen (XS-Pay)

Zeker! Bij alle Truckwash 1 locaties en verschillende truckparkings kan een kaartgebruiker betalen met de toegangspas. Klik hier voor alle XS-Pay locaties. 

Het is hiervoor wel nodig om het XS-Pay contract in te schakelen via XS-ID Online, zodat je de facturen en administratie eenvoudig kunt inzien via het portaal.  

Je kunt eenvoudig XS-Pay inschakelen via de XS-ID Online portaal. Ga naar bedrijfsgegevens en scroll naar beneden naar contracten. Schakel vervolgens de gewenste dienst in. 

Log hiervoor in op XS-ID Online. Klik op de bedrijfsnaam in de blauwe balk en ga naar XS-ID Pay. Aan de linkerzijde kun je vervolgens de gewenste service en periode selecteren. Je ziet nu het gespecificeerde overzicht, welke je ook kunt downloaden als een CSV / XLSX / JSON bestand.

Je ontvangt een e-mail van onze financiële administratie, wanneer er een factuur klaarstaat in de XS-ID Online portaal.

Certificaten en trainingen

Wil je een certificaat (VCA/SOG/NOGEPA) uit het CDR SSVV register toevoegen aan je toegangspas (XS-Key)? Vergeet dan niet om eerst de algemene voorwaarden te accepteren! 

 

 Volg de onderstaande stappen om een certificaat toe te voegen:

  1. Log in met je XS-ID op XS-ID Online.
  2. Ga naar contracten en toestemmingen.
  3. Bekijk de algemene voorwaarden.
  4. Ga akkoord met de voorwaarden en klik op inschakelen
  5. Open de aanvraag opnieuw en importeer alle certificaten uit het register. Dien de aanvraag vervolgens in. 
  6. Klaar! Je hebt nu de behaalde certificaten toegevoegd aan het XS-ID! Nu is het aan de kaartgebruiker om naar een van onze activeerlocaties te gaan om het certificaat toe te voegen aan de toegangspas. 

Hulp nodig bij het doorlopen van de stappen? Neem contact op met onze Customer Service Desk.

Meer dan 100 registers zijn zichtbaar in XS-ID Online. Het is mogelijk om certificaten en trainingen uit o.a. de volgende registers te koppelen aan het XS-ID:

Centraal Diploma Register, Stichting industriële Reiniging, Deltalinqs Examen Register, Nogepa offshore trainingen, Generieke Poort Instructie voor de bouw, Helix trainingen, Stipel, IPAF en nog veel meer. Voor alle registers ga naar onze XS-ID klantportaal