Hier vind je de veelgestelde vragen over onze toegangspassen: de CargoCard, het Digital Safety Passport en de PortKey.

Wat vervelend om te horen dat je jouw toegangspas nog niet kunt gebruiken! Wij zouden het activeerpunt willen vragen om telefonisch contact op te nemen met ons Customer Service team om samen te kijken naar een oplossing.

Wat balen! Wanneer jouw toegangspas (XS-Key) zichtbaar schade heeft, kun je jouw werkgever vragen om een vervangende pas aan te vragen via onze klantportaal XS-ID Online. Heb je geen zichtbare schade en is de kaart minder dan een jaar geleden door ons geproduceerd? Kom dan langs bij op ons servicepunt op Maasvlakte Plaza, zodat wij een nieuwe toegangspas voor je kunnen aanmaken. 

Het is niet nodig om een afspraak te maken voor het activeren van een CargoCard, Digital Safety Passport of PortKey. Het is onder andere mogelijk om je toegangspas te laten activeren op ons servicepunt Maasvlakte plaza. Klik hier voor alle activeerlocaties. 

Klik hier om een beeldbelafspraak te maken met ons Customer Service team. Kies vervolgens een tijdslot, vul je gegevens in en bevestig de afspraak. Hierna ontvang je een e-mail bevestiging met een link. Let op: klik pas op de link op het moment van de afspraak!

In onze klantportaal XS-ID online kun je alle gegevens met betrekking tot je transportvergunning invullen op de pagina bedrijfsgegevens. Upload vervolgens het nieuwe document. 

Voor het gebruik van de CargoCard is een geldige transportvergunning vereist. Ons Customer Service team neemt 5 werkdagen voor de verloopdatum contact met je op om je hierop te attenderen. Op het moment dat de transportvergunning verloopt, zijn wij helaas vanuit veiligheidsoverwegingen genoodzaakt om de CargoCard te blokkeren en het contract te beëindigen.

De contactpersoon van het bedrijf krijgt iedere eerste woensdag van de maand een e-mail met daarin alle openstaande acties. Tevens wordt er in het portaal een melding zichtbaar van een verlopen toegangspas (XS-Key). Vanaf dat moment kan de toegangspas verlengt worden. Is de melding niet meer zichtbaar en is de toegangspas al verlopen? Dan dien je een nieuwe toegangspas aan te vragen. Je kan de toegangspas gebruiken tot de vervaldatum. Na deze datum is de toegangspas helaas niet meer geldig.

Neem hiervoor contact op met je werkgever. We adviseren je om in dit geval een vervangende toegangspas (XS-Key) aan te vragen. Nadat je de vervangende kaart hebt aangevraagd, kun je in het XS-ID Online klantportaal direct de verloren pas blokkeren. 

Onze toegangspassen (CargoCard, Digital Safety Passport en PortKey) hebben een geldigheid van 3 jaar.

Let op: Ons servicepunt Maasvlakte Plaza is gesloten tijdens de feestdagen

Op 25 en 26 december en 1 januari zijn wij gesloten. Onze excuses voor het ongemak. Fijne feestdagen toegewenst! 🎄