Hier vind je de veelgestelde vragen over het aanvragen of ophalen van een CargoCard, Digital Safety Passport of PortKey.

Je wordt altijd per e-mail door ons op de hoogte gehouden. Indien ons Customer Service team de aanvraag heeft ontvangen, ontvang je een bevestiging per e-mail. Zodra de toegangspas is geproduceerd, ontvang je wederom een e-mail met daarin de vervolgstappen. 

Helaas, is het niet mogelijk om dit zelf te wijzigen. Neem hiervoor contact op met onze Customer Service per e-mail via servicedesk@secure-logistics.nl. Vermeld hierbij het XS-ID nummer en het correcte persoonlijke e-mailadres van de kaartgebruiker.

Dit is mogelijk. Stuur hiervoor een e-mail naar servicedesk@secure-logistics.nl. Vermeld in de e-mail de volgende gegevens: de naam van degene die de toegangspas komt afhalen en de naam van degene voor wie de pas bestemd is. 

Voor de verzending van een toegangspas zijn er drie reguliere opties:

Verzending per post (gratis)

Levertijd: 2-10 werkdagen

De toegangspas wordt opgestuurd naar het opgegeven adres.

 

Levertijden:

Binnen Nederland: 2-5 werkdagen

Binnen Europa: 5-10 werkdagen

 

Heeft de gebruiker de toegangspas na deze periode nog niet ontvangen? Neem dan binnen 5 werkdagen na deze periode contact op met onze customer service.

Ophalen op Servicepunt Maasvlakte Plaza (gratis)

Voor 16:30 uur aangevraagd en goedgekeurd door de kaartgebruiker en Secure Logistics? De volgende werkdag klaar!

Haal de toegangspas de volgende werkdag nog op bij Servicepunt Maasvlakte Plaza 

(Hormuzstraat 50, 3199 KW Rotterdam, Havennummer 8780).

Let opAls de pas niet binnen 5 werkdagen wordt opgehaald, versturen we deze alsnog per post.

Spoedaanvraag

Dezelfde dag ophalen op Servicepunt Maasvlakte Plaza

Is de toegangspas met spoed benodigd? Geen probleem! U kunt een toegangspas met spoed aanvragen en deze dezelfde dag nog tot 16.30 uur ophalen. Bij een spoedaanvraag geldt een toeslag bovenop de reguliere kosten voor een kaartaanvraag. Hierbij is achteraf betalen niet mogelijk. Deze service is alleen beschikbaar bij Servicepunt Maasvlakte Plaza (Hormuzstraat 50, 3199 KW Rotterdam, Havennummer 8780.)

Het is mogelijk om toegangspassen (XS-Keys) aan te vragen via onze klantportaal XS-ID Online. Ga naar het Dashboard en klik op XS-ID/XS-Key aanvragen. Klik vervolgens op XS-ID inclusief Cargocard/Digital Safety Passport/PortKey. Vul de benodigde gegevens in en dien de aanvraag in.

Het is mogelijk om een toegangspas stop te zetten via onze klantportaal XS-ID Online. Ga naar XS-ID gebruikers en klik vervolgens op de naam desbetreffende XS-Key gebruiker. Scroll naar beneden en klik op XS-Key stopzetten. Vul de gewenste datum en de reden in, en klik ten slotte op OK

Het is uitsluitend mogelijk om de aanvraag in te dienen met een geldig paspoort of identiteitsbewijs en een Nederlandse verblijfsvergunning. Een rijbewijs wordt niet geaccepteerd. Voor het aanvragen van de CargoCard is ook een transportvergunning nodig. 

Voor het activeren van de toegangspas heb je een geldig legitimatiebewijs nodig, waarmee de aanvraag ook is ingediend. Daarnaast heb je ook de toegangspas nodig en de ontvangen pincode. 

Voor het activeren van een toegangspas is een pincode vereist. Zonder pincode kan de toegangspas niet geactiveerd worden op onze activeerlocaties. Neem daarom je pincode, legitimatiebewijs en toegangspas (indien ontvangen per post) mee naar het activeerpunt.

Zodra de toegangspas is geproduceerd, ontvangt de contactpersoon van het bedrijf de pincode per e-mail. Vanaf dat moment is de toegangspas klaar om opgehaald te worden of om per post verzonden te worden.

De pincode wordt altijd verstuurd naar het e-mailadres van de contactpersoon. Heeft de contactpersoon de pincode nog niet ontvangen? Dan is de toegangspas nog niet geproduceerd. Twijfel je toch of alles is goed gegaan? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze Customer Service.

Indien de medewerker werkzaam is bij een Nederlands bedrijf, dan dien je de aanvraag te doen op basis van een Nederlandse verblijfsdocument.  Heeft de medewerker deze niet? Neem dan contact op met onze Customer Service. 

 

Is je medewerker niet werkzaam voor een Nederlands bedrijf? Dan kun je de aanvraag doen op basis van het legitimatiebewijs.

Dit is niet nodig! Zodra de toegangspas actief is, kan je bij de aangesloten locaties naar binnen. Sommige locaties hanteren hun eigen regels en voorwaarden om hun terrein te betreden. Deze zijn altijd leidend voor het verkrijgen van toegang.

Dit kan! Stuur een e-mail naar servicedesk@secure-logistics.nl met het verzoek om je aanvraag te veranderen naar een spoedaanvraag. Vermeld hierbij de naam, het XS-ID nummer en het aanvraagnummer.

Aangepaste openingstijden servicepunt Maasvlakte Plaza tijdens de feestdagen
  • 31 december

    08.00 - 16:00 uur.

  • 1 januari: Gesloten.

     

Bedankt voor je begrip. Fijne feestdagen toegewenst! 🎄